PODAJ DALEJ – nie marnuj bibuły
Opolski KOD rozpoczął nową akcję pod nazwą „Podaj dalej” i zachęca wszystkich, aby się do niej przyłączyli. Akcja jest banalnie prosta, zajmuje chwilkę i nie generuje dodatkowych kosztów.
Mimo swej prostoty może ona przynieść zadziwiająco dobre rezultaty.
O co chodzi? Już tłumaczymy. Większość z Państwa czyta prasę społeczno-polityczną. Mogą to być tygodniki (takie jak: POLITYKA, NEWSWEEK, TYGODNIK POWSZECHNY itp.), dzienniki (np. GAZETA WYBORCZA) lub czasopisma wydawane przez KOD. Po przeczytaniu zapewne lądują one w koszu z makulaturą. My chcemy dać im drugie życie.
Jeżeli przeczytaliście już swój ukochany tygodnik, to zamiast wrzucić go do kosza, wrzućcie go komuś do losowo wybranej skrzynki pocztowej.
Dla osób czytających prasę społeczno-polityczną to może być szokująca informacja, ale większość Polaków takiej prasy nie kupuje i nie czyta! Są tacy, którzy nie mają na to pieniędzy, ale większość po prostu nie odczuwa takiej potrzeby. Pamiętajcie, że o zwycięstwie lub porażce PiS zadecyduje nie twardy elektorat, ale umiarkowani wyborcy centrowi. I do nich kierujemy tę akcję. Uważamy, że obywatel oczytany jest lepszy od nieoczytanego. Oczytany dokonuje bardziej racjonalnych wyborów – także politycznych. W przeciwieństwie do nieoczytanego, nie tkwi w bezczynności, gdy w jego kraju łamane są zasady demokracji. I w myśl koncepcji pracy u podstaw rozpoczynamy naszą akcję.
Jasne, że część prasy trafi na jałową glebę, ale będą też takie osoby – oby jak najwięcej – które, gdy wyciągnął ze skrzynki darmowy egzemplarz tygodnika, zajrzą z ciekawości do środka i zaczną czytać. A stąd już tylko krok do zwiększenia świadomości. To z kolei może przyśpieszyć koniec „dobrej zmiany” – czego sobie i Państwu życzymy. Pamiętajcie – kropla drąży skałę, a gazeta w skrzynce drąży rządy „Prezesa”.
Oczywiście najlepiej do tego nadają się tygodniki. One najdłużej zachowują aktualność. Felietony, artykuły analizujące obecną sytuację w polityce, gospodarce edukacji nie tracą tak szybko „świeżości”.
Nie oznacza to, że dzienniki nie sprawdzą się w tej akcji. Jeśli macie np. wczorajszą Gazetę Wyborczą i wrzucicie ją dzisiaj rano sąsiadowi do skrzynki, to tematy w niej poruszane wciąż mogą się wydać interesujące.
Zdecydowanie najdłuższą datę ważności mają wydawnictwa KOD-u. I one idealnie nadają się do użycia w tej akcji.
Pragniemy uspokoić wydawców. Ta akcja w Was nie uderzy. Nie ma ryzyka, że ktoś, kto do tej pory regularnie kupował Wasz tygodnik, przestanie to robić, bo ktoś inny wrzucił mu jednorazowo ten tytuł do skrzynki. Gazety wrzucamy losowo, za każdym razem do innej skrzynki, a więc nikt nie może liczyć na swoistą darmową prenumeratę.
Generalnie ta akcja może zwiększyć Waszą sprzedaż. Tysiące ludzi dostaną Wasze gazety. Wiele osób będzie miało je pierwszy raz w ręce. Na pewno sporej części z nich ta prasa się spodoba, a stąd już tylko krok do zakupu własnego egzemplarza danego tytułu.
Pamiętajcie jedynie, żeby przekazana gazeta nie była potargana, brudna albo popisana. Ofiarujmy egzemplarz, którego sami nie bali byśmy się wziąć do ręki. I nie wrzucajmy bardzo starych, archiwalnych numerów. Zasada powinna być prosta: dzienniki wrzucamy najpóźniej następnego dnia, tygodniki na początku kolejnego tygodnia.
Nawet jeśli macie wątpliwości, co do skuteczności tej akcji, spróbujcie. Nie ponosicie dodatkowych kosztów. Gazetę, którą chcieliście wrzucić do kosza, wrzućcie do skrzynki. To wszystko. Podajcie dalej – nie marnujcie bibuły!
Polecamy media środowisk KOD-u:
https://koduj24.pl/
http://dekoder.wroclaw.pl/